Friday, February 5, 2010

VEEJUTUD

VETEVANA VEMBUD
Kaidi Villers

Vetevana elab vees. Kui te mõtlete, et kus meres või järves, siis vetevana on igas jões, järves ja üldse kõikides veekogudes.
Kord tuli vetevanale mõte teha väikest vempu. Kõik inimesed ujusid, vesi oli soe ja vaikne. Järsku hakkas vetevana vett raputama, loksutama - lained käisid üle pea.
Kuid inimesed ei uppunud. Vetevana ei lasknud neid uppuda.Kõik kartsid, kõik karjusid:"Appi,appi!Aidake, ma upun!" Siis jäi vesi vaikseks. Inimsed tulid veest välja ega julgenud enam vette minna.
Vetevana mõtles:"Miks peab vesi just sinine olema?" Ta tegi, et vesi oleks valge-valge nagu lumi, kuid see ei olnud üldse ilus. TRa muutis ve värvust igat moodi, nagu oleks vee-elanikel disko! Inimesed vaatasid vett, suud ammuli,kuni vetevana ära väsis ja vee tavapäraseks muutis.

KUI MA ELAKSIN JÄRVE VÕI MERE ÄÄRES
Jane Skripitsõna

Kui ma elaksin mere ääres, oleks mul kindlasti ilus maja. Suvel käiksin ma palju ujumas ja päevitamas ning sõpradega rannas võrkpalli mängimas. Õhtuti käiksin oma koeraga rannas jalutamas ja kindlasti harrastaksin päikeseloojangute vaatamist ning nende pildistamist.
Mere ääres elamine oleks suur pluss, sest mulle tohutult meeldib meri.Kindlasti saaksin rohkem tegelda fotograafiaga ja võib-olla isegi mingi veespordiga. Suvel õpiksin selgeks võrkpalli mängimise ning saaksin oma unistuste päevituse. See oleks hiiglama tore!
Veel saaks sõpru külla kutsuda, tagaaias telkida ja suvel mere ääres grillida ning veemõnusid nautida.

KUI MA ELAKSIN JÄRVE VÕI MERE ÄÄRES
Johan Arus

Kui ma elaksin järve ääres, oleks mõnus ja hea. Võiks hommikuti kohvi juua, järve vaadata ja elu üle järele mõelda. Palavate suveilmadega oleks hea lähedal ujumas käia.
Kindlasti ehitaksin järve äärde sauna, et peale kuuma sauna end vees karastada.
Jagaksin kindlasti oma järvevõimalust sõpradega. Ma olen kindel, et see meeldiks kõigile!
Paneksin ka kalamaime järve kasvama. Oleks ju hea vahel kala püüda.
Kui elaksin mere ääres, tahaksin, et maja oleks kas päikseloojangu või -tõusu poole. Ka siis jagaksin seda sõpradega.
Parema meelega elaksin järve ääres, sest nii on privaatsem ja niiskust poleks nii palju.

KUI MA ELAKSIN MERE ÄÄRES
Anni Kalle

Kui ma elaksin mere ääres, oleks mul huvitav elu. Suviti käiks seal palju inimesi, kuna inimesed tahaksid ujuma tulla. Sõltumatult aastaajast, kui mul oleks aega, käiksin ma mööda rannikut jalutamas. Ma ostaksin padi ja käiksin sellega aerutamas, suviti käiksin muidugi ka ujumas. Talisuplemist vist ei harrastaks.
Laseksin oma maja ehitada rannikust kaugemale, sest muidu oleks üleujutuse korral muret. Mul oleks terrass, kus saaks hommikuti vaadet imetleda ja hommikust süüa - olenevalt tujust ka hoopis lõuna- või õhtusööki.
Kui elada Läänemere ääres, tuleks valida üks ilus koht, kus laevaliiklust ei toimu.
Mul oleks koer, kelle nimi on Ronnu ja kellele meeldiks väga mere ääres elada. Kui ma rannas jalutan, siis ta tuleks minuga kaasa.
Kuna Mari-Liis elaks ka mere ääres, siis ma kutsuksin teda külla ja käiksin ka ise tal külas.
Kui kellelgi sealsetest naabritest oleks mootorpaat, võiks käia veesuusatamas ja sõbrustada naabritega, kuna ma usun, et need inimesed, kes mere ääres elavad, võivad olla isegi rahulikumad kui need, kes linnas elavad, sest sellises ilusas kohas elades ei saa lihtsalt tige olla!

KUI MA ELAKSIN MERE ÄÄRES
Mari-Liis Küüsmaa

Ärkad hommikul - päike paistab. Avad rõduukse ja su ees laiub suur sinine lainetav veekogu. Kas see pole mitte meie kõigi unistus?
Hommikul lähed kohvikruusiga mere äärde jalutama - hingad värsket õhku ja tunned rõõmu hommikusest kargusest. Kas see poleks mitte imetore?
Kuid ega kõigil see ilus helesinine unistus ei täitu, seda saavad ainult vähesed nautida.
Mina arvan, et minul võiks see unistus siiski täituda. See tekitaks kindlasti rahuliku tunde ja maandaks stressi. Ma arvan, et sealne õhkkond oleks ka palju harmoonilisem ja meeliköitvam, võrreldes eluga Tallinna kesklinnas keset autode müra ja linnamelu.
Kõrvad lihtsalt hüppaksid rõõmust lakke, kui nad hommikul kuulaksid ainult linnulaulu ja veekohinat! Õhtul, kui on pingeline päev olnud, jalutad mere ääres ja unustad kõik mured ja halva, mis on sind päeva jooksul rõhunud. Pärast seda oleksid justkui uuesti sündinud - kõik mured oleksid nagu iseenesest lahenenud.
Selle unistuse täitumine oleks tõeliselt tore, kuid küsimus on selles, kas ta ikka täitub? Kuid nagu öeldakse - kui ei unista, pole ka millegi poole pürgida.

No comments:

Post a Comment